reklama

Hornouhorský zbojník Juraj a jeho družina 2 - Jano K. je v konkurze

JANO KRAVINEC:  Jano Kravincovie, z lazov... Ale nie tých pod Makytou. MIŠO ILČÍK: A ja som Michal. Od Ilčíkov. Skaderuka - skadenoha.  (Podajú si ruky ako prejav zbojníckobratskej lásky)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

JANO KRAVINEC: Teší ma. 

MIŠO ILČÍK: Aj mňa. 

JANO KRAVINEC: Prečo?

MIŠO ILČÍK: Si mi nejaký povedomý. Počkaj, počkaj..........Nepátrajú po tebe

 pandúri?

JANO KRAVINEC: To nie po mne. To ja pátram po mojej starej. Skleróza sa jej

 skrížovala s alhajsmerom či ako sa to ...Odišla a nevie

 trafiť domov.

MIŠO ILČÍK: Určite sa po krčmách fláka. Ženy sú už raz také.

JANO KRAVINEC: Keby len raz - ony sú furt také. 

MIŠO ILČÍK: A čože si došieu?

JANO KRAVINEC: Akože čo? Na inzerát. Vari som dobre na Zbojníckej chate?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MIŠO ILČÍK: Hej, dobre si trafil.... Na aký inzerát?

JANO KRAVINEC: Akože na aký? Po celej strediskovej obci visia oznamy, že do

 družiny Juraja Jánošíka sa hľadajú noví zbojníci, pretože 

 starých pozatvárali alebo sa dali na politiku. A mnohí prišli 

 medzi vás iba preto, aby sa nabalili a potom zmizli aj s lupom

 do zahraničia. Na národ slovenský pospolitý poddanský ani 

 nepomysliac. A iných zase pre pijatiku prepustili zo zamestnania. 

MIŠO ILČÍK: Hej, hej... Bola o tom reč na poslednej služobnej porade,

 ale ja som si poznámky nerobil. A ja čo si nezapíšem, to hneď

 zabudnem. ... A zbrane máš? Valašku, karabín a pištoliek 

 dvoje... Oj, či som sa roztúžil... zasníval...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

JANO KRAVINEC: To sa chlapci, to sa potešenie tvoje... Nemám. A vari sa u vás

 zbrane nefasujú? 

MIŠO ILČÍK: Boli časy, keď sa fasovali. Lenže chlapi, tá zbojnič divoká, 

 výzbroj do záložne podávali, za peniaze páleného od žida

 nakúpili, ... a zbrane vykúpiť nemali za čo. Holoflojtoši!

JANO KRAVINEC: Ale, báčim, že aj ty si bezzbranný...

MIŠO ILČÍK: U mňa je to iné. Mne ešte pandúri nevydali zbrojný preukaz.

 Vieš, psychotesty a tak...

JANO KRAVINEC: U vás testujú psov? 

MIŠO ILČÍK: Hej, či nehryzú. A či im neubližuješ. Ublíženie psovi je dnes

 trestný čin. 

JANO KRAVINEC: Takže si bez zbrojného povolenia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

MIŠO ILČÍK: Teda - najprv mi ho vydali, ale potom vzali. Pandúriská!

JANO KRAVINEC: Možno si im obálku mal...

MIŠO ILČÍK: Vraj nemám osemnásť. Dávno to bolo, pred šiestimi rokmi.

 Ale zapotrošili mi krstný list

JANO KRAVINEC: A čože nezájdeš na pandúrsku stanicu. Možno ťa majú

 v počítači. 

MIŠO ILČÍK: Majú.........V pátraní. Už som ta pár razy aj zašiel, ale

 stále len akési kolky pýtajú.... vraj tekuté.........A kde si ty

 videl zbojníka, čo by dokázal z lesa až do obce plnú fľašu 

 páleného doniesť? Zakaždým ju vyprázdnim už na okraji

 lesa. Nuž sa vrátim späť na chatu pre druhú, plnú. Ale aj

 s tou dôjdem len na kraj lesa, aj s treťou je to rovnako.

 A tak chodím a chodím a nosím a nosím, až kým od únavy

 nezaspím. Ako, ku príkladu, teraz. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

JANO KRAVINEC: A prijímačky - kedy budú? Otázky, ozaj - či sú ťažké? 

MIŠO ILČÍK: Budú..... Až sa komisia zíde. Skúšobná. Uhorčík, Gajdošík, 

 Turoň, Lapin, Predsedať komisii zvykne sám (šepká) Jánošíííík.

 Nie žeby ho to nejako bavilo, ale rád si dá zadarmo obložený 

 chlebíček, kávičku. Meltu priam zbožňuje. Otázky, či sú ťažké?

 ...Vieš, že ani sám neviem? Sú v zalepenej obálke. V deň 

 prijímačiek zvyknú byť verejne vyhlásené obecnýmbubeníkom

 Ďusom. A vieš, čo? Aby sme podaromnici čas nemárnili, napíš

 zatiaľ životopis, kurrikulum, veď vieš (machruje Mišo). A tiež 

 personálny dotazník. Predtým sme mali kádrové. Je to síce utajené 

 ako všetky osobné údaje, ale, ako som povedal, ja čo si

 nezapíšem, to v okamihu zabudnem. Takže mňa sa báť 

 nemusíš. Keby si niečo nevedel, mňa sa nepýtaj. Ja neviem 

 ani toľko. Mňa tu Jánošík drží iba preto, aby mal vo voľbách

 zbojníckeho kapitána môj hlas. Psí hlas do neba nedôjde, ale

 vo voľbách sa zíde. No...najprv sa hádam potúžime. Aby sa ti

 ruka netriasla. (Odchádza do chaty a čosi-kamsi je späť i s pálenkou

 a slaninkou.) Chlieb nedoviezli (oznamuje). Urgovali sme, ale 

 stále nevozia. Asi tam dole majú krízu. Ani sa nečudujem - veď 

 je feudalizmus. Vraj faktúry nepreplácame. A čo by sme preplácali.

 Nech prepláca poisťovňa, veď kradnú jak senegalské straky. 

 (Proviant položia na obrúsok tráve a pijú, jedia, pijú, jedia, pijú,

 jedia... až do omrzenia.)

 (Pokračovanie nasleduje...)

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu