reklama

Hornouhorský zbojník Juraj a jeho družina 6 - diétny guláš

RUDI OŠTINOHA:  (Horiacou paličkou si pripaľuje zapekačku)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

JERGUŠ CHLAPIN: (Rudimu) Daj potiahnuť.

RUDI OŠTINOHA: Nedám. Kúp si. Kde si svoju zapotrošil?

JERGUŠ CHLAPIN: Lekár mi zakázal. Povedal, že fajčenie škodí zdraviu. 
 Ale povedz - či ja mám nejaké zdravie?

RUDI OŠTINOHA: Nájdi si iného lekára. Daj mu pár grajciarov. Povolí.
 Dnes za peniaze aj korupciu kúpiš. 

MIŠO ILČÍK: Ešte dobre, že ti nezakázal piť. 

FERI OŠTINOHA: Alebo jesť...

TUROŇ-ZBOJNÍK: Tak čo je s tou večerou, chlapi? Som hladný ako 
 starý Bodrík a vlk dohromady. 

UHORČÍK: Ten, čo Karkuľku Červenú zožrau?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

TUROŇ-ZBOJNÍK: Ten. 

UHORČÍK: A Karkuľka bola komunistka? 

JERGUŠ CHLAPIN: Nie. Patrila k červeným Khmérom 

RUDI OŠTINOHA: A ja som sa nazdával, že bola Indiánka,
 Červená tvár. 

FERI OŠTINOHA: Prestaňte, lebo ma prejde chuť. A pritom mi Cigáni 
 v bruchu vyhrávajú

GAJDOŠÍK: Cigáni aspoň v bruchu vyhrávajú. Ale z Rómov 
 choseň žiaden. Ani ozbíjať ich nemáš o čo. 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Attila, Ištván, berte žufaňu a ujmite sa naberania - ako
 môj dedo vravievali - Divide et impera! Dividendy 
 sa vyperú - ako každé špinavé peniaze. Chlapi, 
 ešusy sem!

ATTILA és IŠTVÁN: (Plnia rozkaz a nalievajú chlapom z kotla do ešúsov 
 guľáš (Zbojnícky, nie nejaký predvolebný) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TUROŇ-ZBOJNÍK: (Koštuje...Zvrášti obočie ... Pokrúti nechápavo hlavou... 
 Vypľuje... ) A toto má byť čo?!!! Ilčík, ty si varil?

MIŠO ILČÍK: Nuž - ja, kto iný? A...a...a... čo sa ti nepozdáva? 

TUROŇ-ZBOJNÍK: To mäso - z čoho je? Z netopiera, či čo? Jakživ som 
 také niečo v hube nemal. A ja som už mal v hube 
 všelijaké veci... 

MIŠO ILČÍK: Z čoho... Z čoho... Kríza je. Peniaze mi nedávate, zo 
 zboja tiež hovno prinášate, lebo bedáči porozdávate, 
 asi šplháte na opušťák, nuž som použil - onô... no - 
 onô - sójové mäso. ... Vari vieš, že to oné - zdravá 
 výživa... 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Zo sojky?

MIŠO ILČÍK: Zo sóje, taká burina...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TUROŇ-ZBOJNÍK: Kašlem ti na tvoje sóje, či čo to je (Rozoženie sa a 
 zahodí ešús so sójovým gulášom do hlbokého lesa)
 (Les je taký hlboký, že neplavec by sa v ňom aj utopiť mohol.)

ZBOJNÍCI: (Nasledujú Turoňov príklad, lebo Verba movent - 
 exempla trahunt.)

FLOKI: (Pribehne k najbližšiemu ešúsu, olízuje ho, potom 
 sa pomaly priplazí k ohníku, nechápavo sa pozrie na 
 Miša Ilčíka a hodí šabľu - teda grcku, lebo psy sa asi 
 šermovať nevedia. Potom počká, až spoza oblaka 
 vykukne Mesiac a vyje na neho. Možno dačo oznamuje 
 na Sírius - Psiu hviezdu.) 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Mali by sme mať ešte bok slaniny. Podelíme sa. Pekne -
 po bratsky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ATTILA: Nem po bratsky, každému rovnakým dielom.

UHORČÍK: Tak ja teda idem pre slaninku (Odchádza do chaty)

FERI OŠTINOHA: A piť budeme čo?

MIŠO ILČÍK: Vykvasil som sójovicu - kto si dá?

ZBOJNÍCI: (Hodia po Mišovi rôzne predmety, kto má čo práve v ruke)

FLOKI: Ja nie! (Prehovorí ľudským hlasom)

ZBOJNÍCI: (Neveria vlastným ušiam) (A to mali zástupcu na 
 deafolympiáde. Voľajaký Ruda, zbojníčisko...)


O dve minúty neskôr


UHORČIK: (Vychádza z chaty. V jednej ruke drží tri fľaše 
 pálenky, v druhej krabicu s Whiskas)

ZBOJNÍCI: A slanina?

UHORČÍK: Ninč slanina! Myši zožrali. 

RUDI OŠTINOHA: Len či neboli tie myši také - dvojnohé? (Zabodne 
 zrak do Ilčíka. Nôž zabodnúť nemôže, lebo ho pred 
 chvíľou zahodil a ešte ho nenašiel.)

MIŠO ILČÍK: (Sklopí zrak. Mlčí.)

UHORČÍK: Iba toto, ľaľa (ukazuje na whiskas) som objavil. 
 Čo to je, neviem, ale vyzerá to pekne a smrdí tuzexovo. 
 Ilčík, dá sa to jesť?

MIŠO ILČÍK: Nuž... v podstate... dá... (ďalej mrmle len pre seba) 
 Veď aj mačky to jedia... 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Tak to teda podeľ. Každému rovným dielom. Keď už 
 máme pokapať, tak všetci naraz. Dediť tu aj tak nie je čo. 
 Všetko je poprivatizovaná a rozpredané. 

ATTILA és IŠTVÁN: (Berú krabicu, nasýpajú chlapom do dlaní...)

ZBOJNÍCI: (Natŕčajú dlane, jedia whiskas a tvária sa blažene.
 Dvoma slovami - chutí im )

MIŠO ILČÍK: (Nenápadne podhodí svoj diel Flokimu a tvári sa, že má
 psíka rád. Ba ho aj pohladká.)

FLOKI: (Tvári sa, že má rád Miša a myslí si svoje.)

JERGUŠ CHLAPIN: Najedení by sme ako-tak boli. Huni - pálenô na stôl... 
 či vlastne na pniak! 

ATTILA a IŠTVÁN: Otvárajú fľaše a podávajú chlapom.

FĽAŠE: (Kolujú z ruky do ruky. Pije sa priamo z hrdla.)

ZBOJNÍCI: (Začínajú spievať) Horeháj, doluháj, zas tu máme prvý 
 máj... (Keď prenôtia všetky oplzlé zbojnícke pesničky,
 vycikajú sa do kríkov a pod stromy - nehanbia sa, lebo 
 už je tma - vlastne oni by sa ani za vidna nehanbili. Veď
 sú nejakí zbojníci, nie? A nie hocijakí - hornouhorskí. 
 Zaviažu si motúziky na poklopcoch a ukladajú sa na 
 nočný spánok.) FLOKI: (Zahľadí sa ako básnik na Mesiac, snaží sa zavyť, ale
 z hrdla sa mu podarí vylúdiť iba) Miau, Miau... 
 (Asi to bude tým whiskasom)


D r a g o 
( P o k r a č o v a n i e... )


Obrázok blogu

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu