reklama

Smugľanka

Výraz "smugľanka" som v slovníku nenašiel, napriek tomu v Rusku ho pozná každý. Je to dievča tmavšej pleti. A také trochu akoby „ušmudlané" baby sa iste nájdu v každom národe. Medzi Ruskami, Slovenkami, možno aj medzi Švédkami a napr. Moldavčanky, tie sú smugľanky asi všetky. Keď čierne vlasy a tmavá opálená pleť, niektorej naozaj pristane, potom vznikne pesnička...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Смуглянка - молдаванка  - Moldavanka tmavej pleti (pieseň z filmu В бой идут одни старики)




Preklad je môj, robil som ho, len tak, narýchlo (veď ako inak)

SMUGĽANKA

Raz v lete na svitaní
som nazrel do susedného sadu
tam tmavá Moldavanka 
oberala hrozno. 
Ja červenám sa a aj blednem
a odrazu sa mi zachcelo povedať:
-Poďme k rieke
uvítať letné svitanie

Kučeravý klen zelený, list (ako) vyrezaný
Som zaľúbený a hanblivý pred tebou
Klen zelený, klen kučeravý,
veľmi kučeravý vyrezávaný

A smugľanka - Moldavanka
odvetila chlapcovi takto:
-Partizánsky moldavský
organizujeme oddiel.
Dnes zavčasu partizáni
opustili rodný dom.
Mňa čaká cesta
k partizánom do hustého lesa.

Kučeravý klen zelený, list (ako) vyrezaný
Som zaľúbený a hanblivý pred tebou
Klen zelený, klen kučeravý,
veľmi kučeravý vyrezávaný

A smugľanka - Moldavanka
po chodníčku odišla do lesa.
Ja som zostal urazený,
že ma nepozvala so sebou.
Na smugľanku - Moldavanku 
som často myslel po nociach.
A opäť som stretol svoju smugľanku
v oddiely.

Kučeravý klen zelený, list (ako) vyrezaný
Som zaľúbený a hanblivý pred tebou
Klen zelený, klen kučeravý,
veľmi kučeravý vyrezávaný 


Film В бой идут одни старики - Do boja idú len mazáci (u nás to išlo pod názvom Spievajúca eskadra) Pekný film o tom, ako umierajú vo vojne mladí ľudia: http://smotri.com/video/view/?id=v17522453f0b

.............

V každom poriadnom článku blogu by asi malo byť veľa textu. Niečo pekné, aby bolo čo čítať. Počúval som teraz „afgánske" piesne a veru, nič pekné mi práve nenapadá. Ale, vari, treba k tomu niečo hovoriť... treba niečo písať...!?





Afgan: http://www.youtube.com/watch?v=-mTvPwAv2oI&feature=related





.................

Táto péseňka, možno, trochu napraví náladu...




poznámky
- Speváčka zo Sankt-Peterburgu Tatiana Bulanova, myslím, naozaj nie je smugľanka.
- Na foto v perexe je herečka Evgenia Simonova (1955). Jej bohatá filmografia sa začína práve „Spievajúcou eskadrou" (1973). Tam však, samozrejme, nebola za smugľanku ale nežnú plavovlásku.

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu