reklama

Komisár Keks (Fejtón)

Hav! Policajtmi by mali byť iba psi. Aj ja som pes.Taký - policajný. Dobre vycvičený pes nahradí prácu niekoľkých policajtov. V jednej diplomovke som to čítal. Ani desať dobre vycvičených policajtov nenahradí jedného psa. To sa tam nepísalo. To tvrdím ja. Policajti sa rodia. Vlastne ani nie. Policajtmi sa stávajú. Ja ako pes musím byť vrhnutý. Vrhnutý priamo na betónovú dlážku zamrežovaného kotca. Keď matka, ľudským jazykom povedané suka alebo fena, vrhne viac psov, ako polícia potrebuje, tých prebytočných zabijú. Aj slovo si pre to vymysleli, humánne. Vraj - utratia. A potom utrácajú v krčme za pivo a borovičku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rodný list mi nedali. Vystavili mi kmeňovú knižku. Na meno. Bez priezviska. Stojí tam, že už môj dedo a pradedo boli policajní psi. Máme to v rodine. Dedo môjho pradeda bol Biely Tesák. Sme dynastia policajných psov. Žiadny klientelizmus. Nám ide o prácu. O nič iné. Môj otecko pracoval dokonca u tajných. Maskoval sa za jazvečíka. Ten sa prepchá všade, do nory aj do pelechu. Morálny profil policajného psa som nikdy neporušil. Vychovaný som na princípoch psieho internacionalizmu. Som dobrý a v kolektíve psov obľúbený. Ale iba kým mi do vyznačkovaného rajónu nevlezie bez povolenia maďarský Kuvasz, írsky Setter, český Bradáč, afgánsky Chrt, ruský Barzoj a podobné rasy. Ináč ani nebrechnem. Držím sa zásady - Psy všetkých plemien - spojte sa. Nemám tým na mysli sex. To by sme sa navrhali... Labku podávam vždy a každému psovi, nech je už biely, hnedý, čierny či škvrnitý ako týfus. Hygienický preukaz pritom nevyžadujem. Keď to ľudia nedokážu, aspoň psy by mali držať spolu. Ja sa dokážem dohovoriť... prepáčte...dobrechať s každým psom. To iba u ľudí platí, že väčší pes je... no...viete čo. Psychotesty som urobil bez problémov. Stačilo, že som svojho pána... (nevídali - aký pán...vodca svokry). nepohrýzol. Podstatou psích psychotestov je tváriť sa, že ste hlúpejší ako váš pán. Ľudia to majú radi. Keby u polície slúžili delfíny, aj tak by druhé najlepšie IQ mali psy. O fyzických previerkach škoda brechať. O plávaní tiež. Ukážte mi jedného policajta, ktorý prebehne psiu prekážkovú dráhu. Ani mačaciu by neprebehol. Ha-ha!... Či vlastne - Hav - hav! Iba výmyky na hrazde mi robia ťažkosti. Chytil už niekedy nejaký policajt stopu? Vyňuchal páchateľa, drogy, výbušniny? Ja takého nepoznám. Toto je práca pod psa, ale pre psa. A ešte by som rád videl policajta, ktorý sa pri výcviku zahryzne do špinavého nehygienického rukáva značkára, drží sa toho rukáva ako žid viery a značkár ním krúži vo vzduchu a pritom sa nechá mlátiť palicou. A tváriť sa, že ho to teší. Korupcia je psovi cudzia. Nikdy som neprijal a ani neponúkol žiadnemu inému psovi úplatok či inú výhodu. Ani iný pes mne. V službe aj mimo služby nepožívam ani len nealkoholické pivo, pretože polícia musí šetriť na odmeny náčelníka. Nezapríčinil som žiadnu dopravnú nehodu s následkom smrti ani som sa s nikým nepobil a po nikom nestrieľal. Nikoho som doteraz neudal a ani neudám len preto, aby som bol povýšený alebo zaujal jeho post. Lezenie do oného... je mi cudzie.Do machinácií s autami sa zásadne nemiešam a ani iným spôsobom s podsvetím ani nadsvetím nespolupracujem. Ani raz ma nevyšetrovala inšpekcia ministerstva vnútra ani vonkajška. Disciplinárne som trestaný nebol, ba fyzicky. Som najlepším priateľom človeka. Aj policajta. To tvrdí človek. Môj názor nezaujíma nikoho. Bodaj by netvrdil. Makám na neho jak gadžo na cigana, deriem ako vôl. Nikdy sa nezašívam. A to za púhu takzvanú stravnú jednotku (Tpfuj!!!) a za, prepytujem, trvalý pobyt v zamrežovanej smradľavej klietke. Odkedy sa priatelia dávajú z mreže? Čudné móresy. Psa nepustia von ani na kauciu. Ani z dôvodu procesnej chyby. Beda nepriateľom!!! Dokonca v počasí, keď psa nehodno vyhnať z domu, mňa vyháňajú. Psí život. Veď takto môžem vyjsť na psí tridsiatok. A keď na ten psí tridsiatok vyjdem, ako neho zídem dolu? Za svoju dobre vykonanú prácu som nikdy nedostal žold a ani nežiadal o jeho zvýšenie. Ani povýšenie. Nikdy som na nikoho nešil búdu. Kvôli mne sa nikdy nemuseli meniť služobné rovnošaty, zákony o štátnej službe ani meniť zbrane. Som nezávislejší ako Rómska iniciatíva. A za to všetko až zostarnete a doslúžite (ak, pravda, dovtedy nepoložíte svoj život na oltár), aby vám nemuseli vyplácať doživotný dôchodok či rentu, utratia vás ako psa. Ani k stene vás nepostavia, ani sa vás neopýtajú, či si želáte zaviazať oči, a či si vôbec eutanáziu želáte sám... Nastávajú psie časy. Moja chvíľa. Kedy, ak nie teraz? Najvyšší čas,aby som sa začal uchádazť o kreslo...vlastne o búdu ministra vnútorných psov. Ak niekoho hryzie svedomie, môže byť rád, že ho nehryziem ja. Lúčim sa s vami pesničkou Pod horou, pod horou čierne psíča breše... Tak teda - Dobrechania! Do psej matere! Hav!!!
(Akákoľvek podobnosť s iným psom je čisto náhodná.)
D r a g o 2002

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu