reklama

Čakám, kým prestane pršať, alebo Posledné zvonenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

(Meditácia)



Prší

Prší už veľmi veľa dní

a neprestáva a neprestáva

Príchuť dažďa dostáva čierna káva

s kvapkami kávopovodní

Ani vanilka nezaberá

Dažďové kvapky kvapkajúce z pera

Prší 

Na dvakrát prší

Najprv od rána do obeda

no a potom až do večera

Sám si tu v arche Noemovej sedím -

prsty zaborené do brady mojej šedín

Nevlastním žiadne zvery po páre

Po páre mám tu iba poháre

a páru nemá ani fľaša vína

z ktorej mi kvapká

a tak neusínam

Medard nežiada spánok doobeda

Obloha celá sivomrakobledá

Žeby to slzy nad tým, čo sa deje?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žeby aj božstvá boli bez nádeje?

Dáždnikov jak húb po daždi letnom -

Len včera slúžili omše Pavol s Petrom -

Po nich vraj už tie huby porastú

s prímesou akéhosi balastu

Kružnice v každej mláke

Kruhy v pohári

Kruhom bublinkatáým

sa dnes nedarí



Prší

Už veľmi dlho prší

Suchochvíle sú príliš sporé

Ak neprestane, vytvorí sa nám more 

Morové stĺpy už po námestiach stoja

Dážď prikvapkáva do duše nepokoja

Na parapete monotónne tóny

Stónený hádam, v ktorom mi uchu zvoní

Zaznieva zvon z Cyril-Metoda-chrámu

Kvapka po kvapke sa do svedomia vlámu

Nuž čo je toto za dažďová fajta?

Človek nevyhnal von by ani policajta

Pomedzi kvapky by veru neunikol

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomaly ľúto bude aj politikov

Medzi kvapkami vždy keď sa musia prieť

o sociálno - kapitálnu sieť

Prieť by sa mohli radšej v horúčave

bez filtra UV hoci to nie je zdravé

Zahladiť by mohli vráskoškriepky staré

nám ružové nedávať okuliare

Do hmly a dažďa viac by žlté bodli

Strany sa však ešte nikdy nedohodli

na farbe, veľkosti, pohlaví



Prší

Mňa to už ozaj nebaví -

počítať kvapky, rátať mlákokruhy

Po jednom daždi prichádza vždy druhý

Aj víno som už vstrebal, káva vypitá

Nevyliala by sa rieka z koryta...

Šuhajko z rozprávky podkorytovoskrytý

Dážď na platničku hrá mi viacej než na city

Aj múdrosť nová je tu, že som taký smelý -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak ten náš Pánboh dá, aj lumbago vystrelí

Strela mi do duše a druhá do tela

Husérolumbago je na mňa priveľa

Lepšie by mi bolo v stodole na sene

ako rátať koľko mám vziať diclobene

účinkuje ktoré jak vŕba bútľavá -

rad vystrelí sprava a dva razy zľava

Zľava dvadsať percent v handrovýpredaji

kožuchy ovčie keď predávajú v máji

V máji do sprievodu...transparenty, heslá...

Ktorá ich len ruka kedysi neniesla...

A slnko svietilo, nikdy nepršalo

S párkami a pivom cítil som sa kráľom



Prší

Koľký deň už vnímam len dažďové kvapky

Aj muchy zoslabli - škoda mucholapky -

zhypnotizované, či si krídla šetria

a po dažďosieste vzlietnu do povetria

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len by vydržali... mušacie mrciny...

Koľký deň pchám do nich samé vitamíny...

A-čko, B-čko, C-čko... No tie lapajkyne

pokukujú mojom červenom po víne

Ešte to tak, mušky... Veď potom by kríza

zasiahla aj nápoj Bakcha - Dionýza

Už som zrátal hádam všetky kvapky dažďa

No ony, potvory, prišli odznova

Pád kvapky bárs z neba nie je samovražda

Jednoducho - je tu Doba dažďová. 

Zatiaľ, čo ja sedím takto otrávený

zvonec uzatvára starý školský rok

Les detských rúk siaha už po vysvedčení

Zem nasáva vodu do plienok...

Prší D r a g o 30062011




Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu