reklama

Hornouhorský zbojník Juraj a jeho družina 16 - Attila o Čechoch

ATTILA: Nuž do Krtov sme... tú rysavú jalovicu...  Ako ste prikázali....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

IŠTVÁN: Vzpierala sa ako divá, nechcela ísť...

MIŠO ILČÍK: A čo Adam, ako sa má?

ATTILA: Do riti nás poslal. Že on už svoju jalovicu dávno našiel. 

 Že táto naša je určite dajaký jej vyklonovaný nepodarok.

 Ale navlas sa jej podobala, na chlp teda. A on si, chudák

 myslel, že vidí dvojmo. ale potom si uvedomil, že dvojmo 

 vidieť nemôže, lebo už dávno nepije a žiadne huby nejedol. 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Kok...ršpaniel!

ATTILA: A vraj - keď ste si ju vyklonovali, tak si ju aj zjedzte! 

MIŠO ILČÍK: A vy čo?

IŠTVÁN: Čo sme sprostí. Veď je epidémia šialených kráv. A všade 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 samé proteíny, dioxíny či čo..? Kravu sme odviedli do 

 zoologickej záhrady, lebo im tam práve zubor uhynul, nuž 

 aby mali čo ukazovať hlúpejším návštevníkom z mesta. 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Druhý kok...ršpaniel! A na zožratie, či ste dačo nedoniesli? 

 Ja som už tri dni nič nejedol. 

IŠTVÁN: Ale to nie je zdravé - musíš sa prinútiť!

ATTILA: A...a...a cestou nás kontrolovala pandúrska hliadka. 

 Pýtali sa, či nevieme, kde je Jánošík. Vraj si od nich 

 napožičiaval peniaze a nevracia. 

MIŠO ILČÍK: A vy ste čo povedali?

IŠTVÁN: Že nepovieme.

MIŠO ILČÍK: A oni?

ATTILA: Že chválabohu. Lebo keby sme im to povedali, museli by

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 vyhlásiť nočný poplach, raziu... A komuže sa chce v

 dnešných časoch po nociach behať a naháňať vagabundov?

 Ešte by valaškou po chrbte schytať mohli. A nezistili by od

 koho, lebo kamerový systém im zobrali a dali na štadión. 

 A ešte nám povedali, že Jánošík by mal zostať na slobode 

 na furt, lebo keby ho zlapali, už by nemali žiadneho triedneho 

 nepriateľa a prišli by o robotu, presnejšie o stály príjem, a to 

 práve v čase krízy. Zostalo by im iba odchodné. A potom 

 by museli hľadať robotu v Kráľovstve koruny českej , ale aj

 tak by ju nenašli, lebo Česi zbojníkov nemajú iba 

 Priemyslovcov, čo im z brázdy odorávajú. Ale to už 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 legalizovali, lebo ináč by bratom Veverkovcom nemohli 

 patentovať pluh, ktorý dávno predtým vymysleli v Mezopotámii.

 Takže priemyselná špionáž je u nich na vysokej nohe... úrovni... 

 No a keby naši pandúri takto zostali bez práce a boli by

 nezamestnaní, bolo by to veľmi zle, lebo úrady práce ešte 

 nevynašli. Zostávalo by im jediné - dať sa na zboj! A nám tu 

 konkurenciu netreba. Takže si myslím, že s tým Jánošíkom 

 majú pravdu. Aj oni aj my máme dôvod existovať. 

IŠTVÁN: A ešte nám čosi nabalili...plné dva ruksaky... hatižáky... 

MIŠO ILČÍK: Plecniaky - aby bolo jasné... Ukážte... (Postupne vyberá a 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 kladie na schodíky chaty) Kádéčka,... ešte kádéčka... ešte...

 Ľahká žena! Kádéčka! Tie som nežral, odkedy som u 

 kurucov slúžil. Dúfam, že tam bude i šunka s vajcom, tú

 som mal najradšej. A žuvačka Pedro. Horká jak palina 

 dračia. Zajatým labancom sme ju dávali ako dezert. Aj 

 našim dezertérom. A dezertné víno sme popili sami. Takí

 sme my, kuruci. 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Škoda. Ja som mal modrú knižku, takže neviem, čo to je. 

 Teraz ľutujem, že mám ploché nohy. Ale čo, aj niektorí 

 generáli majú. Neodviedli ma. Vraj - ja pre šibenicu 

 stvorený som. 

MIŠO ILČIK: Ako ty môžeš byť stvorený pre šibenicu, keď máš ploché 

 nohy? Veď pred obesením zbojník pod šibenicou musí 

 dvanásť razy šibeň zhajduchovať. Kazačok si sa nenaučil... 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Veru nenaučil. Ale nie vlastnou vinou. Keď sa to na

 tanečnej preberalo, mal som osýpky... zemiaky som 

 mamke osýpavať pomáhal...

MIŠO ILČÍK: Tak to ti slúži ku cti. Rodičov si treba vážiť. Aj Písmo tak 

 káže. 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Ja som si ich najprv vážil, ale potom nám exekútor zobral 

 váhu, takú decimálku ... alebo litermalku? Nepamätám, bol 

 som ešte malý. Vraj otec poza pánske chodí. Syn poza 

 školu a otec poza pánske. A bolo po vážení. 

MIŠO ILČÍK: Aha... No, u poddaných je to hriech, veľké previnenie, neísť

 na pánske. 

TUROŇ-ZBOJNÍK: Tiež si myslím... Raz som zašiel na dámske a skoro mi oči 

 vyškriabali. Odvtedy škúlim. Ako ten kráľ Škulibander. 

MIŠO ILČÍK: Veru, ťažký je život hornouhorského zbojníka, keď všade 

 naokolo demokracia zúri. 

Obrázok blogu

D r a g o ilustroval: M. Stano
(P o k r a č o v a n i e)

---------------------

na rádáš čárdáš v podaní českých zbojníkov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu