reklama

Solitudo

(Sergejovi Jeseninovi)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Večer dobrý, Sergej Alexandrič! 

Vy ste tam, a ja som ešte tu.

V dobách rôznych sviece naše zažli -

Šliapali sme jednu planétu. 

Ani pre Vás, ale ani pre mňa

Život nebol len veselý bál.

Boli chvíľky svetla, boli temná...

V niečom som sa Vám aj podobal. 

Detstva časy - polia, lúky, mama...

V bytí mojom tiež nechali sled.

Psík dvorový - veď aj to sa stáva -

Nechal detskú dušu osamieť. 

Vy ste mali kabackuju Moskvu -

Ja som naše krčmy vymetal.

Duchom vínnym zaháňal som tosku,

V krčmách býval nevolený kráľ. 

Duša moja je jak holé vtáča.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vám Širaz, mne Hellas blízka je.

Ja s Athénou Vesmírom sa vznášam,

Vám zas učarila Šagane. 

Tak ako Vás lákajú ma knihy

(Internet - ten žerie básnika - 

Raz v ňom ideš hota a raz čihi)

Bližšia je mi teda klasika. 

V nej viem s vami splynúť v plnej kráse -

S jarabinou, láskou, brezami.

V snoch vídam Vás často na Parnase -

Nektár Múz mi nie je neznámy. 

Prepáčte, že leziem Vám do Duše

(Ani Vysockij to nemal rád)

Vlažia ma však verše vaše skvúce,

S Vami túžim jednu lýru hrať. 

Viac než po dva roky za Váš jeden

Sudičky mi dali do vena.

Keby človek dopredu tak vedel

Z ktorého sa napiť prameňa... 

Podľa rokov som Vám takmer dedom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre Večnosť však čo to znamená?

Na nebi nám obom Mesiac bledol

Sajúc verše hviezdam z vemena. 

Cesta barda nie je nikdy priama -

Neraz musí Duša osamieť -

Zužuje sa Žitia panoráma -

Do Mandaly vložený je svet. 

Milý Sergej! (Môžete mi tykať...)

Vraj tam Hore Duše splývajú. 

Ctí si Vás tu dole Drago Mika

A máva z Vás hlavu boľavú. 

Svetu "Vale!" dali ste bez slova,

Bez stisku rúk a v rozkvete liet.

Duší stret pred svetom Irij schová...

Raz snáď spolu vrátime sa späť... 

.............................................................

Moskva kabackaja - Moskva krčmová,

názov jednej Jeseninovej zbierky básní 

Irij, tiež Virij - u starých východných Slovanov 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

bájná teplá krajina, kam na zimu odlietajú vtáky,

ponímaná ako zasvätie, Raj. 

D r a g o 28112011

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu